Zvezda UAZ-469 1:43 (43007) makett autó
Az első UAZ-469-es 1972. december 15-én gördült le az uljanovszki autógyár szerelőszalagjáról. Ezt az összkerékhajtású terepjárót több mint 39 évig gyártották, és aktívan használták katonai és polgári szolgálatban egyaránt. Az 1970-es évek közepétől az UAZ-469 a szovjet hadsereg, valamint a Varsói Szerződés országainak fő parancsnoki járművévé vált. Szállították Kubába, Vietnamba és afrikai országokba is. A jármű a vezetővel együtt akár hét személyt, illetve 600 kg rakományt is szállíthatott. Az UAZ-469 egy 850 kg súlyú pótkocsit is vontathatott. A levehető ponyvás napellenző védte az utasokat a rossz időjárástól. Szükség esetén a napellenzőt le lehetett venni, a szélvédő pedig a motorháztetőre hajtható volt. Ez jelentősen csökkentette a jármű magasságát, ami lehetővé tette a légi szállítást, helikopteren vagy repülőgépen belül. 1974 augusztusában három szabványos UAZ-469B 38 perc alatt megmászta az Elbrusz hegyet 4200 méteres tengerszint feletti magasságig.